Jakie są rodzaje papieru do druku i jak dobrać rodzaj papieru? Offset Druk
Facebook
Instagram
LinkedIn
YouTube
Pinterest
Rodzaje papieru do druku offset druk rzeszów

Rodzaje papieru do druku

Wszyscy drukują, ale nie wszyscy wiedzą, jakich rodzajów papieru do druku, w jakich sytuacjach warto używać? Dajemy wskazówki w naszym artykule.

Historia druku w skrócie

Pierwsze próby drukowania odbywały się już 2400 lat przed naszą erą w starożytnym Egipcie. Najpierw tym, na czym drukowano były gliniane tabliczki. Następnie na Bliskim Wschodzie wynaleziono papirus. Około VII wieku p.n.e. w Chinach czcionki odlewano z brązu. Następnie w IV wieku zaczęto nanosić wzory na tkaniny. W II wieku p.n.e. na Bliskim Wschodzie wynaleziono pergamin a w Chinach używano papieru czerpanego. Jego produkcja trwa do dziś, a z czasem przeniósł się on do Europy wypierając droższy papirus. Pierwsza papiernia w Europie powstała na Sycylii, założona około 1100 roku przez Arabów. Reformacja zapoczątkowana przez Marcina Lutra przyniosła wzmożone zapotrzebowanie na druk i właśnie w XV wieku w Moguncji Jan Gutenberg wynalazł czcionkę drukarską a pierwszym w pełni drukowanym dziełem była „Biblia Mazarina”, zwana również „Biblią Gutenberga”.

Jakie są rodzaje papieru do druku?

Obecnie w druku możemy spotkać się z kilkoma rodzajami papierów. Najbardziej powszechny podział dotyczy papierów, przeznaczonych do druku rolowego i arkuszowego, a następnie papierów powlekanych i niepowlekanych. Istnieje jeszcze podział na papier bezdrzewny i drzewny. O ile pierwszy z nich zawiera masy celulozowe, o tyle składniki tego drugiego to ścier, makulatura oraz dodatek mas celulozowych.

Do papierów arkuszowych powlekanych

Najczęściej stosowany jest papier HWC (kredowy). Swą fachową nazwę papier bezdrzewny powlekany posiada dzięki zastosowanemu powleczeniu powierzchni. Jest on dwu – lub trzykrotnie powlekany z obu stron oraz posiada możliwość wykończenia – błyszczącego, matowego lub satynowego. Umożliwia również najdokładniejsze uzyskanie barwy białej.

Do papierów arkuszowych niepowlekanych

W tej sytuacji najpopularniejszym rodzajem stosowanego papieru jest papier offsetowy czyli inaczej mówiąc – papier bezdrzewny, gładzony maszynowo.

Jak jest oznaczony papier rolowy?

  • HWC – kreda;
  • MWC – papier drzewny dwukrotnie powlekany (z połyskiem lub matowy);
  • LWC – papier drzewny powlekany (z połyskiem lub matowy);
  • MFC – papier drzewny powlekany (matowy);
  • SC, superkalandrowany – jest to papier drzewny lub makulaturowy;
  • Gazetowy lub gazetowy ulepszony – drzewny lub makulaturowy.

Jak dobrać rodzaj papier do danego druku?

To jest zależne od przeznaczenia i efektu, jaki chcemy osiągnąć. Na przykład:

  • Gazetki – papiery o niskiej gramaturze (nawet 45 g) są tutaj chętnie stosowane. Mogą to być papiery gazetowe, niepowlekane, jak w przypadku prezentacji produktów spożywczych, gdzie cykl życia gazetki jest krótki. Natomiast papier powlekany (gramatura 60-70 g) sprawdzi się doskonale, gdy zależy nam na lepszej jakości zdjęć np. w gazetkach sklepów RTV/AGD;
  • Katalogi – jeśli przeważa duża ilość zdjęć, najlepiej sprawdzi się papier powlekany. W zależności od budżetu, jakim dysponuje klient i oczekiwanej jakości katalogu, można dokonać wyboru pomiędzy papierem LWC i MWC, a wysokiej jakości kredą;
  • Instrukcje obsługi – do ich produkcji najczęściej stosuje się papier offsetowy.

Drukuj na papierze w Offset Druk

Nasza drukarnia offsetowa Offset Druk z pewnością drukuje na wysokiej jakości papierze. By się o tym przekonać, nie trzeba wiele. Po prostu zapoznaj się z ofertą, by następnie skorzystać z naszych usług. Kochamy drukować, pokochamy i Twoje zamówienie!

Zobacz także

Folia o aksamitnym dotyku to hit wśród wielu firm, dla których ważny jest każdy element marketingowy. Drukarnia internetowa Offset Druk.
Na rynku działa spora liczba firm, które również inwestują w wydruk ulotek. Twój projekt musi więc być lepszy, by spełnił zamierzony skutek.

Nasza oferta

CO MOŻEMY DLA CIEBIE ZROBIĆ?

Poprzez historie i obrazy katalogi zabierają ludzi w podróż, budzą emocje, dzięki czemu zachęcają do budowania więzi z produktem.

Katalogi

Broszury powinny stanowić istotę informacji o firmie oraz produkcie. Dlatego zazwyczaj mają mniejszą ilość stron.

Broszury

Ulotki są jak wizytówki. Mają za zadanie przyciągnąć uwagę, zainteresować i zachęcić do poszukiwania dalszych informacji o produkcie.

Ulotki

Czy wiesz, że ponad 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest bezpośrednio przed półką sklepową? Opakowanie to cichy sprzedawca, dlatego tak ważne jest jego perfekcyjne wykonanie.

Opakowania

Kalendarze

Dobrze dobrane efekty potrafią istotnie podkreślić walory projektu.
Przyciągają wzrok i sprawiają, że klient sięga akurat po nasz katalog czy też opakowanie.

Uszlachetnienia

Skontaktuj się z nami

Nasi pracownicy są do Twojej dyspozycji. Zapraszamy do kontaktu i współpracy.

Adres

ul. Św. Maksymiliana Kolbego 16 36-060 Głogów Małopolski

Telefon

(17) 772 57 77