Prowadząc własny biznes, musisz stale „walczyć” o klientów i kontrahentów. W dzisiejszym czasie, gdy dostępne są różnorakie formy promocji, ciężko jest się wyróżnić na tle konkurencji. Nie oznacza to oczywiście, że się nie da. Trzeba jednak włożyć dużo pracy i wysiłku, by przebić się ze swoim przekazem do potencjalnego klienta. Niezawodną pomocą od wielu lat jest wydruk ulotek, które mimo niewielkich rozmiarów, jak na reklamę, idealnie trafiają do odbiorców. Należy jednak zadbać, by ich forma oraz efekt wizualny były atrakcyjny i przyciągający.
Ulotka i jej przekaz
Nie ma jednego skutecznego formatu ulotek reklamowych. Wszystko zależy do tego, jak wygląda Twój projekt. Warto zastanowić się nad tym, jak najkorzystniej na kartce papieru będzie prezentowała się grafika czy obraz wraz z treścią, które przygotowałeś. Wydruk ulotek może pełnić funkcję informacyjną np. powiadamiać odbiorców o nadchodzącym koncercie, festiwalu lub innym wydarzeniu.
Ulotka może również opisywać ofertę Twojej firmy, zachęcając do skorzystania z jej usług. Często umieszcza się na niej informacje o trwającej promocji, na jakieś produkty, by zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. Takie rozwiązania są często używane przez biura podróżny, salony fryzjerskie lub kosmetycznie czy przedsiębiorstwa budowlane oraz banki.
Może zdarzyło Ci się dostać ulotkę, na której znajdował się zachęcający, ciekawy slogan lub cytat, a duże zdjęcie na pół strony przykuło Twoją uwagę? To są właśnie materiały promocyjne, które mają zaintrygować odbiorcę. Na taki wydruk ulotek decydują się najczęściej bary, kluby muzyczne czy kawiarnie.
Jaki format jest najlepszy do wydruku ulotek?
W drukarni Offset Druk wykonuje się ulotki o różnych rozmiarach. Najpopularniejszy jest jednak A5, pozwalający na eleganckie wyeksponowanie wszystkim informacji, które chcemy zamieścić wraz z grafiką.
Wydruk ulotek w formatach A3 i A4 jest większy, dlatego idealnie sprawdza się do wykorzystywania np. w sklepach, by przedstawić promocje lub w nowo powstałym butiku. Dobrze sprawdza się w sytuacjach, gdy chcemy wytłumaczyć klientom jakąś zawiłą informację lub objaśnić skomplikowaną technologię. Na dużej ulotce można również umieścić zdjęcia asortymentu np. butów z nowej kolekcji. Wybierając wydruk składany, możesz dodatkowo dłuższy tekst rozbić na kilka mniejszych, co będzie bardziej przystępne dla odbiorcy.
Mały rozmiar, taki jak A6 może pełnić funkcję kuponów rabatowych. Pewnie nie raz zdarzyło Ci się takie dostać np. w galerii handlowej. Ten rodzaj ulotek służy również za menu pizzerii rozdawane podczas jakiejś imprezy kulturalnej.
Wydruk ulotek – tradycyjne czy składane?
Otwierając skrzynkę na listy, pewnie nie raz natknąłeś się na stos ulotek w niej umieszczonych. Obok tradycyjnych, coraz częściej pojawiają się wersje składane. Pierwsze rozwiązanie jest dobrze znane odbiorcom, dlatego z ochotą się je stosuje. Z kolei ulotki składane pozwalają na umieszczenie więcej grafik i tekstu. Mają one sporą liczbę zwolenników, względu na przyjemną formę odbioru oraz atrakcyjny wygląd.
Drukarnia internetowa Offset Druk
Wydruk ulotek to skuteczna forma reklamy, przyciągająca uwagę klienta, zachęcając go do zakupu lub skorzystania z naszych usług. W naszej drukarni dostępne są ulotki:
- falcowane w C,
- falcowane w Z,
- falowane w ołtarzyk.
Podane trzy przykłady ulotek to najprostsze wersje, jakie możemy zrobić. Dają one jedynie wstęp do rozwinięcia wyobraźni. Przed puszczeniem wodzy fantazji, pomożemy Ci wybrać opcję najkorzystniejszą i dostarczymy sample. Możesz dowolnie kreować ulotkę, a my zwizualizujemy Twój pomysł.