Jeśli myślisz, że katalogi przestają być modne to jesteś w błędzie. Przytłaczająca ilość informacji znajdujących się w internecie sprawia, że klienci chętnie sięgają o papierowe wersje ofert. Mogą je na spokojnie przejrzeć i szczegółowo się z nimi zapoznać. Ważne by katalogi promocyjne były przejrzyste i czytelne.
Dlaczego warto inwestować w katalogi?
Katalogi to źródło informacji o nowych produktach, promocjach oraz samej firmie. Można w nich umieścić angażujące treści pomagające wybrać konkretny produkt. W katalogach znajduje się miejsce zarówno na kilka najważniejszych propozycji lub całą dostępną ofertę. Tylko od klienta zależy, co się w nich znajdzie i w jakiej formie będzie przedstawione. Foldery uwielbiane są przez miłośników fizycznych nośników informacji. Stanowią też odskocznie dla osób chcących odpocząć od wirtualnych ofert. Często katalogi przyjmują rolę sprzedawcy, który finalizuje transakcję.
Stworzenie katalogu nie jest jednak rzeczą prostą. Należy dokładnie przygotować strategię marketingową. Same projekty graficzne oraz treści ofert to dopiero połowa pracy. Konieczne jest ustalenie cykliczność ukazywania się katalogu, częstotliwość odświeżania oferty oraz sama jej forma. Na szczęście z pomocą drukarni Offset Druk, która służy profesjonalnym doradztwem, stworzysz wymarzony katalog.
Skuteczny katalog reklamowy i jego rodzaje
Katalog reklamowy, aby być skutecznym, musi po prostu sprzedawać. Jego forma powinna być przejrzysta i łatwa w odczytywaniu. Połączenie grafik, ciekawych opisów oraz przystępnej formy stanowi źródło sukcesu.
Katalogi występują w trzech rodzajach:
- szyte,
- klejone,
- spiralowane.
Katalogi szyte wyglądem przypominają zeszyty. Są zszywane zszywkami płaskimi lub oczkowymi. Daje to możliwość umieszczania ich w segregatorach. Podobne do nich są katalogi spiralowane. W razie konieczności dołożenia nowych kartek można to zrobić szybko i samodzielnie. Foldery złączone spiralą to również materiały promocyjne nadające się do kalendarzy osobistych, notatników, instrukcji. Ostatnim wariantem są katalogi klejone, które popularność zyskały dzięki szybkiemu wykonaniu i niskich kosztach produkcyjnych.
Druk i grafika mogą sprzedawać
Ciężko jest znaleźć treści reklamowe, w których obraz i tekst są równie ważne. Tworząc katalogi, trzeba jednak znaleźć złoty środek, pamiętając, że obie te formy mają prezentować produkt bądź usługę. Konsument pod ich wpływem dokona zakupu, co przełoży się na sukces marketingowy.
Pierwsze, co widzi klient to front katalogu. Powinien on więc zachęcać do zajrzenia w jego wnętrz. Dodatkowo, bez względu na użyty rodzaj katalogu warto zabezpieczyć okładkę folią, by grafika wyglądała atrakcyjnie i nie zniszczyła się podczas użytkowania.
Następnie istotne jest to, co znajduje się w środku. Przejrzysty spis treści, najważniejsze informacje o firmie, można również umieścić w katalogu jej krótką historię. Takie ułożenie treści pozwoli klientowi poznać Twoją markę oraz przejść do konkretnych, interesujących go produktów.
Kolejnym krokiem jest zadbanie o wysoką jakość umieszczanych grafik, Muszą one przedstawiać produkty z jak najlepszej strony. Większość osób to wzrokowcy, dlatego brzydkie zdjęcia rzeczy, na pewno nie wpłyną na Twoją sprzedaż.
Nasza drukarnia Twoim sukcesem
Czytając powyższe informacje, wiesz już, że druku katalogów nie możesz zlecić byle jakiej drukarni. Profesjonalna obsługa i doświadczenie sprawiają, że to właśnie Offset Druk jest Twoją pomocą w skutecznej sprzedaży.