Laminowanie z wykorzystaniem foli soft-touch szybko zyskało popularność wśród naszych klientów. Wszystko dlatego, że charakteryzuje się ona aksamitnym dotykiem. Drukarnia internetowa stosuje ją najczęściej do zdobienia wizytówek, katalogów, opakowań, broszur, ulotek, a nawet kalendarzy. Jak łatwo można się więc domyślić, jest to forma zdobienia używana w celu upięknienia danego produktu, który staje się bardziej atrakcyjny dla odbiorcy.
Czym jest laminowanie?
Laminowanie to proces polegający na pokrywaniu powierzchni druku dla uzyskania dodatkowej odporności np. na wilgoć lub efekt dekoloryzacji. Jego stosowanie nie zmienia barwy odbitek, ale może wpłynąć na nasycenie ich kolorów. Dzięki używaniu odpowiednich foli można zwiększyć lub zmniejszyć nasycenie odbitek.
W drukarni internetowej laminowanie to rodzaj uszlachetnienia druku. Polega on na przyklejeniu do powierzchni np. ulotki, zadrukowanej foli, która odpowiednio zabezpiecza ją przed wystąpieniem niepożądanych zdarzeń. Na rynku dostępnych jest obecnie wiele folii wykorzystywanych do laminowania, a wśród nich: folie matowe, błyszczące, nierysujące się oraz soft-touch.
Folia soft-touch elementem marketingu sensorycznego
W czasach wzmożonego konsumpcjonizmu wyróżnienie się na tle konkurencji jest bardzo ważne, ale i równie trudne. Firmy prześcigają się w pomysłach, jak „zwabić” klienta. Folia soft-touch stała się więc pewną sztuczką marketingową oddziałującą na ludzkie zmysły. Jest więc formą reklamy bazującej na marketingu sensorycznym, którego zadaniem jest wywołać pożądane decyzje zakupowe u konsumenta. Wzbudza ona dodatkowo emocjonalne przywiązanie do marki oraz ugruntowuje świadomość o niej, wyróżniając się na tle konkurencyjnych firm. Użycie foli soft-touch przez drukarnię internetową oprócz wzroku pobudza także inne zmysły, w tym przypadku dotyk. Tak wykonany druk podczas trzymania go w rękach sam w sobie staje się reklamą.
Drukarnia internetowa podpowiada, jak ochronić swój druk
Wiedząc już, że folia soft-touch jest miła w dotyku czas przejść do kolejnej jej właściwości, jaką jest ochrona. Użycie jej na nadruku wzmacnia go i chroni przed czynnikami zewnętrznymi np. wilgocią, wodą oraz mechanicznymi np. zarysowaniami czy wgnieceniami. Chcąc zwiększyć te właściwości zabezpieczające, drukarnia internetowa zaleca swoim klientom dwustronne laminowanie określonej powierzchni tą folią. Wówczas zyskujemy pewność, że nasze materiały promocyjne posłużą przez dłuższy czas.
Gdzie najczęściej stosuje się folię soft-touch?
Folia o aksamitnym dotyku to hit wśród wielu firm, dla których ważny jest każdy element marketingowy. Chcąc dotrzeć do klienta, starają się one uatrakcyjnić swoje produkty promocyjne, by zyskać ich przychylność.
Folię soft-touch stosuje się np. do laminowania:
- katalogów,
- ulotek,
- kalendarzy,
- broszur,
- opakowań.
Stanowi ona w połączeniu z lakierem wybiórczym piękny element zdobienia, który można użyć w przypadku pudełek na drogie alkohole, czekoladki i inne produkty premium.
Folia soft-touch w ofercie Offset Druk
Jeśli zainteresowała Cię forma laminowania folią soft-touch, zapraszamy do kontaktu. Na naszej stronie internetowej znajdziesz pełną ofertę i zobaczysz czym jeszcze, możemy Cię zaskoczyć.