Dlaczego kolor na druku wygląda inaczej niż na ekranie? Offset Druk Drukarnia
Facebook
Instagram
LinkedIn
YouTube
Pinterest
Drukarnia internetowa opowiada dlaczego kolor na druku wygląda inaczej niż na ekranie

Drukarnia internetowa opowiada, dlaczego kolor na druku wygląda inaczej niż na ekranie

Czy zdarzyło Ci się kiedyś przygotować piękny projekt ulotki, katalogu lub broszury dopracowany w każdym calu? Pewnie następnie wysłałeś go do drukarni internetowej, by pracujące tam osoby stworzyły wydruk, a po zobaczeniu efektów trochę się zdziwiłeś. Czyżby barwy na papierze nie były tak ostre i zachwycające, jak na monitorze. Od razu uspokajamy, to nie jest wina Twoja, ani drukarni internetowej. Po przeczytaniu poniższego artykułu sprawa sama się wyjaśni.

Jak działa Twój monitor – drukarnia internetowa Ci to wyjaśni

Monitory wyświetlają odcienie w trybie RGB, co oznacza, że druk kolorowy nie da rady perfekcyjnie odwzorować każdego odcienia. Wszystko przez to, że paleta RGB jest zwyczajnie większa niż ta używana przez drukarnię internetową, mowa oczywiście o CMYK. Istnieje oczywiście możliwość przestawienia ekranu na ten typ jednak mimo wszystko, by prawidłowo odczytywać kolory będą one konwertowane. Oznacza to, że nawet zmieniając pewne ustawienia i wykonując projekt w CMYK, nie zyskasz 100% odwzorowania. Zawsze wydruk ulotek będzie się kolorystycznie różnił od tego, co widzieliśmy na monitorze.

Co do druku ma rodzaj matrycy i ustawienia?

Osoby, które na co dzień nie zajmują się tworzeniem grafik, mogą nie mieć świadomości, że na projektowanie duży wpływ mają opcje wybrane dla monitora. Dużo zależy również do rodzaju matrycy, z jakiej korzystamy oraz indywidualnych ustawień wyświetlacza.   

Wiele osób podczas pracy, by mieć lepszą widoczność, rozjaśnia ekran, co wpływa na widziane barwy. Pamiętaj jednak, że drukarnia internetowa nie przyjmie reklamacji w sytuacji, gdy gotowy wydruk np. kalendarz, ulotka czy katalog będą Ci się wydawać zbyt ciemne w porównaniu z tym, co widziałeś na swoim monitorze. Jest to subiektywna ocena, która nie ma nic wspólnego z błędem popełnionym przez drukarnię internetową. Pracownicy takich miejsc wkładają mnóstwo energii, by wszystkie wydruki, były odwzorowaniem projektów graficznych. Nie mają jednak wpływu na to, co klient widzi na ekranie.

Jeśli chcesz sprawdzić, jak przygotowana ulotka będzie wyglądać na druku, możesz np. wykonać test na domowej lub firmowej drukarce. Wiadomo, że efekt nie będzie taki sam, jak w drukarni internetowej, ale z pewnością pomoże Ci ocenić, jak wybrane przez Ciebie kolory prezentują się na kartce. 

O jakości wydruku decyduje również papier

Kolejnym elementem przesądzającym o ostatecznym wyglądzie Twojego katalogu czy broszury jest rodzaj wybranego papieru. Drukarnia internetowa nigdy nie narzuca klientowi swojego zdania, ale stara się doradzić i pomóc, by wydruk wyglądał estetycznie. Często używany jest więc papier kredowy, który jest dosyć gruby i ładnie się prezentuje. Patrząc jednak na niego okien eksperta widać wyraźnie, lekko żółtawą barwę. Wszystko dlatego, że podczas jego produkcji niestosowane są wielokrotne bielenia. Wydruk katalogu na tym papierze pozwala osiągnąć cieplejsze barwy, co bardzo cenią sobie klienci.

Offset Druk – najlepsza drukarnia internetowa

Poszukujesz drukarni, której mógłbyś zlecić wykonanie wydruku materiałów reklamowych? Zależy Ci na wysokiej jakości oraz terminowości? Zaufaj profesjonalistom i skontaktuj się z nami.

Zobacz także

Dobrze zaprojektowane katalogi przykuwają uwagę odbiorcy. Jednak czy wiesz, jak je prawidłowo stworzyć, by spełniły w pełni swoje zadanie?
Ekonomiczny druk ulotek polega na wybraniu optymalnego formatu i formy do sposobu ich wydrukowania. Kluczowe znaczenie ma rozmiar ulotki.

Nasza oferta

CO MOŻEMY DLA CIEBIE ZROBIĆ?

Poprzez historie i obrazy katalogi zabierają ludzi w podróż, budzą emocje, dzięki czemu zachęcają do budowania więzi z produktem.

Katalogi

Broszury powinny stanowić istotę informacji o firmie oraz produkcie. Dlatego zazwyczaj mają mniejszą ilość stron.

Broszury

Ulotki są jak wizytówki. Mają za zadanie przyciągnąć uwagę, zainteresować i zachęcić do poszukiwania dalszych informacji o produkcie.

Ulotki

Czy wiesz, że ponad 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest bezpośrednio przed półką sklepową? Opakowanie to cichy sprzedawca, dlatego tak ważne jest jego perfekcyjne wykonanie.

Opakowania

Kalendarze

Dobrze dobrane efekty potrafią istotnie podkreślić walory projektu.
Przyciągają wzrok i sprawiają, że klient sięga akurat po nasz katalog czy też opakowanie.

Uszlachetnienia

Skontaktuj się z nami

Nasi pracownicy są do Twojej dyspozycji. Zapraszamy do kontaktu i współpracy.

Adres

ul. Św. Maksymiliana Kolbego 16 36-060 Głogów Małopolski

Telefon

(17) 772 57 77