Katalogi poprzez obraz i historie zabierają ludzi w podróż, budzą emocje, dzięki czemu budują więź z produktem. Wykorzystywane są przez firmy działające w różnych branżach. Stanowią źródło wiedzy, o interesujących nas przedmiotach, przez co pozwalają lepiej je poznać. Dobrze zaprojektowane katalogi przykuwają uwagę odbiorcy, zachęcając do zakupów. Jednak czy wiesz, jak je prawidłowo stworzyć, by spełniły w pełni swoje zadanie, a nie stały się jedynie niczym niewartą kartą papieru?
Zacznij od szaty graficznej
Ludzie kupują to, co ładne, tak było, jest i pewnie będzie. Nic w tym dziwnego przecież brzydkiej bluzki nosić nie będziesz, prawda? To samo tyczy się przedmiotów takich jak: łóżka czy meble. Jeśli w katalogach, klient znajdzie coś, co przykuje jego uwagę, zwiększa się prawdopodobieństwo, że to kupi, dlatego tak ważna jest szata graficzna. Pomoże ona wyróżnić się Twojej marce na tle konkurencji. Potrzebne jest jednak wyczucie estetyki i szczypta kreatywności, które w połączeniu pomagają tworzyć niesamowite katalogi. Pamiętaj, że najważniejsze są zdjęcia, dlatego sięgaj zawsze po ilustracje lub fotografie wysokiej rozdzielczości, w pięknych kolorach i znakomitym odwzorowaniem szczegółów. Zadbaj, by całość identyfikowała się z Twoją firmą np. poprzez barwy, czcionkę czy elementy wizualne.
Zadbaj o zawartość merytoryczną
Katalogi tworzone są z myślą o ukazaniu potencjalnym klientom przekroju działalności firmy. Umieszczane są w nich poza zdjęciami, treści merytoryczne, które opisują dane produkty dostępne w ofercie. Dzięki nim można w łatwy i szybki sposób znaleźć potrzebne rzeczy wraz z ich opisami, co znacznie ułatwia podjęcie decyzji o zakupie.
Wszystkie zawarte w katalogach informacje powinny być zapisywane w sposób umożliwiający bezproblemowe ich zrozumienie. Nie zalecamy używania metafor czy kwiecistego stylu znanego z poezji. Krótkie, chwytliwe nagłówki powinny intrygować i wskazywać na konkretny produkt.
Pamiętaj o wytłuszczeniach, podkreśleniach czy wyliczenia, które wskazują najważniejsze rzeczy. Katalogi mają za zadanie dotrzeć do szerokiego grona osób, które każdego dnia „zalewane” są dużą ilością różnorakich przekazów marketingowych. Jeśli chcesz, by Cię zauważono, musisz się wyróżnić.
Jaki format druku będzie najlepszy na katalogi?
Drukarnia internetowa wykonuje katalogi w formatach wybranych przez klienta. Najpopularniejsze są rozmiary A4, A5, A6, ponieważ najlepiej się prezentują. Wszystko jednak zależy od tego, ile zawartości mamy do umieszczenia oraz w jakim formacie wygląda ona najlepiej. Jeśli np. chcemy skusić klienta ładnymi fotografiami, postawmy na większe katalogi. Niezależnie jednak od wyboru rozmiaru druku pamiętaj, że całość ma wyglądać elegancko i profesjonalnie.
Sięgnij po najlepszy papier
W drukarniach dostępne są różne rodzaje papieru, ale nie wszystkie nadadzą się na Twoje katalogi. Bardzo ważny jest gatunek, który ma wpływ na estetykę oraz właściwości techniczne. Wybierz więc papier, gwarantujący najlepszy odbiór przygotowanego przez Ciebie druku reklamowego.
Czas na oprawę katalogu reklamowego
W Offset Druk klienci mają do wyboru oprawy:
- klejone PUR,
- szyto-klejone,
- twarde,
- w spirali metalowej lub plastikowej,
- szwajcarskie.
Wystarczy, że wybierzesz tę, która najbardziej Ci się podoba oraz spełnia Twoje oczekiwania, a my zajmiemy się resztą.
Zajrzyj na naszą stronę i zapoznaj się z ofertą.